Vitamine K2 forte
Voor het behoud van sterke botten en schone bloedvaten.
Vitamine K2 houdt de bloedvaten schoon door kalkafzetting aldaar af te remmen, en versterkt de botten.
Is bovendien goed voor de prostaat.
Aanvullende producten
- Minerabell: Wordt o.a. toegepast bij beenderbroosheid.
- Urtibell: Wordt toegepast bij beenderbroosheid.
- Verosan: Voor het bloedvaatstelsel.
- Crataecin: Goed voor het hart.
- Proflabell: Goed voor de prostaat.
1 capsule bevat:
- Menaquinon sojaolieoplossing (1500 ppm) = 45 µg vitamine K2
- Cholecalciferol (vitamine D) 5 µg
- Visolie (12% EPA en 18% DHA)
- Gelatine
- Geleermiddel: glycerine
- Kleurstoffen: titaanoxide E171 en ijzeroxide E172
1 capsule per dag tijdens de maaltijd met wat water innemen.
1 capsule = 100% ADH vitamine K en 100% ADH vitamine D.
Meer over het gelijktijdig gebruik van een vloeibaar extract en een tablet of capsule.
Vitamine K2 voor botten en bloedvaten
Niet alleen calcium en vitamine D maken je botten sterker, ook vitamine K2 speelt hierbij een grote rol. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit Maastricht. Al eerder was duidelijk dat vitamine K2 een gunstig effect heeft op de botten, maar ook het achterliggende mechanisme is nu ontrafeld. Bij vrouwen na de overgang bleken de botten, bij gebruik van vitamine K2, op kritieke plaatsen (zoals de heup) dikker te worden en dus minder snel te breken.
Bovendien blijkt vitamine K2 nog meer goed te doen: het remt verkalking van de bloedvaten en kan bij hoge doses zelfs al gevormde kalkmassa’s uit de aderen laten verdwijnen. Natuurlijke vitamine K2 (menaquinon-7) blijkt de meest effectieve vorm, maar dat komt in slechts weinig voedingsmiddelen voor. Het Japanse product natto (gefermenteerde soja) bevat wel hoge concentraties.
Bij een wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit van Utrecht bij 564 vrouwen in de post-menopauze werd onderzocht of dagelijkse inname van vitamine K2 mogelijk verband houdt met de mate van slagaderverkalking. Men stelde vast dat een hogere inname van vitamine K2 twintig procent minder slagaderverkalking, ook wel ‘aderverkalking’ genoemd, oplevert. Deze resultaten verschenen kortgeleden in een voorpublicatie online in Atherosclerosis. Het aantal mensen dat aan hart- en vaatziekten overlijdt, is zeer hoog.
De resultaten wijzen er op dat een adequate dagelijkse inname van 45 microgram vitamine K2 van belang is ter preventie van hart- en vaatziekten.
Er zijn nog geen vragen toegevoegd.
Heeft u een vraag? E-mail uw vraag aan een van onze gezondheidsexperts: e-mail gezondheidsvraag of productvraag.